lördag 24 januari 2009

Skogspromenad i regn och lunchbesök

Idag började Linnea och Atlas med att gå en långpromenad i skogen tillsammans med Sara och alla hundar (Chio, Gazza, Mira, Vilja och Flippa). Tyvärr regnade det men det verkade inte störa någon hund i alla fall. På grund av regnet blev det inga bilder från skogen, det blir inga bra bilder i regn... Här kommer istället en gammal bild på alla vovvar (tror även att Sara föredrar dessa bilder, dagens blöta, tuffsiga pudlar gör sig inte rättvisa på bild :)) Hunden i mitten är inte Gazza utan Loca som inte finns i livet längre.

Mira, Vilja, Loca, Chio och Flippa

Vid lunch kom Markus, Jennica och Ronja och hälsade på! Ronja testade hur barnsäkert vårat hus är och hon fann några punkter att anmärka på; panelgardinerna i vardagsrummet, lösa sladdar, servettförråd helt utan skydd för pillande barnfingrar och en trappa utan grind. Tack Ronja! Vi ska inom kort åtgärda detta! :)
Ronja Tyrlöv-Engström - vår egen barnsäkerhetskontrollant!

2 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Fullt schå, förstår jag! Kontrollanter kan vara kinkiga.

Jag har sett att Atlas önskar sig en matta till sitt rum. Jag har en från loppis, som han gärna kan få. Jag tar med den om du vill ha den. Mått: 56 x 125 cm. Den finns på min blogg Hälsoambassaden innan jag bytte till CinderELLA, 22 november.

Kram till er alla från mamma

Anonym sa...

Tack för senast, blev ju en bra bild / Markus